lördag 26 september 2009

På resande fot

Finns det något bättre än att resa? Hade jag möjlighet hade jag rest någonstans varje månad. Just nu drömmer vi om en långhelg i Paris med besök på Disneyland, en skid- och matvecka i Alperna, att hälsa på Nathalies föräldrar i Tyskland, att åka tillbaka till Sardinien i sommar. Närmast ligger decembers resa till Amsterdam för att besöka Eva. Ryanair möjliggjorde resan med biljetter för futtiga 130 kronor tur och retur.


Någongång ska jag köpa en världskarta som ska ramas in och upp på väggen. Sedan ska jag märka alla platser jag besökt. Målet är alla världsdelar och alla stora städer. Just nu saknar jag både Australien och Amerika, eventuellt även Asien beroende på vart man anser Dubai ligga (någon som har förslag?). Hittills har jag några klassiker på listan: Norge, Danmark, England, Frankrike, Monaco, Italien, Spanien, Grekland, Kroatien, Tunisien och Dubai. Och Vatikanstaten om vi nu räknar dem som ett eget land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar