lördag 17 oktober 2009

Att blogga eller inte blogga?

Det här med blogg alltså... åsikterna är massiva vad gäller existens eller icke. Jag vet inte vad jag tycker, det finns ju en hel del nackdelar med att blogga: man hänger ut sig själv en hel del och läsare kan gotta sig utan att alls behöva ge sig till känna. Kanske kan man råka hamna i trubbel när det gäller tex jobbsökande - det finns massor av exempel när människor inte har fått ett jobb på grund av hur de lever sitt privatliv. Dessutom så känns det ganska ofta som att man ju faktiskt inte lever ett så speciellt liv, vilka har egentligen intresse av att veta mer om mina kvällar och helger? Ska man tro kommentarerna på min blogg så har jag cirka tre läsare, vilket såklart också känns lite surt. Jag tror, eller rättare sagt vet, att det är fler som läser för det finns folk som kommenterar i andra sammanhang än just på nätet. Men varför inte ge sig till känna här?

Å andra sidan finns det fördelar med att blogga också, jag tycker till exempel att det är ganska kul att skriva och man får ju ur sig en del text och tankar. Och jag vet att jag själv tycker det är kul att läsa vänners bloggar även om det bara står vad de åt till middag och att de är trötta, det är ju intressant att veta mer om vardagen, inte bara fest och glam! Läsare som man inte träffar så ofta har ju också en fördel i att ändå veta vad man gör trots att man kanske inte ses så ofta. Nackdelen med det är väl att man tenderar att inte höra av sig lite mycket, det står ju ändå på bloggen vad man gör!

Japp, så jag har alltså en liten bloggexistenskris. Känner någon för att lägga en kommentar som kan hjälpa mig i mitt val att fortsätta eller inte så är jag mer än tacksam!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är kul att läsa din blogg syrran :) Om du gillar att skriva för dig själv så kan du skaffa en hemlig blogg, som du kan låsa och så. Som en dagbok typ. Ett tips bara :) Puss!

    SvaraRadera
  2. O jag med! :) Vi ses ju inte så ofta "live" så det här är ett perfekt sätt att hålla sig uppdaterad på! Inte sluta skriva Eva....
    kram!

    SvaraRadera
  3. Vännen, du vet att du har en trogen läsare i mig! Klart du ska fortsätta! (min chef kanske är av en annan åsikt med tanke på att jag kollar här istället för att packa ihop inredning till Ukraina! =)) Ha det gott, vi hörs om imorgon! Kram

    SvaraRadera