tisdag 5 januari 2010

Long time..

Det har gått väldigt lång tid sedan jag skrev, det blir lite så ibland. Julen kom med allt vad det innebär i bakande, matlagning, julklappsjakt, julkortsskickande mm. Jag är ganska nöjd med min insats, jag fick iväg julkort, jag postade julklappar både inom Sverige och utomlands, jag hittade genomtänkta julklappar till min familj (enligt min åsikt i alla fall) och vi fick ihop en hel del hemmagjort godis.Och så stressigt var det faktiskt inte. Förutom att gå runt på Åhlens dagarna innan jul, det var döden. När själva julen kom blev det som vanligt ett flerdagsmaraton i ätande och vilande. Rätt skönt.På annandagen slöt jag upp med Gustav och var hos hans bror i Björklinge. Sedan vaknade jag upp på söndagen med en rejäl förkylning och med vetskapen att jag var tvungen att jobba alla tre mellandagar.



På nyår började vi dagen i lyx, med en champagnefrukost! Vi är ju riktiga sjusovare så att det blev inte så tidigt ändå, magen klarade absolut av champagnen.


Nyårsmiddagen bjöd Erik och Nathalie på. Erik hade fått en raklett i julklapp, den bordsgrillen som står i mitten av bordet, och de hade köpt kyckling, skinka, korvar, grönsaker och massa ost. Man valde själv vad man vill ha så grillades det i maklig takt medan vi surplade vin. Bra koncept.


Efter middagen åkte vi hem till Louise som hade fest. Proppmätta efter all mat kunde vi knappt få i oss av all den fina plockmaten hon gjort,
just då i alla fall. Vid tolvslaget gick vi ner i Vasaparken och tittade på alla fyrverkerier, skålade såklart och hoppades att detta år ska bli bättre på alla sätt och vis.

2 kommentarer:

  1. Champagne till frukost, ni vet att sätta guldkant på vardagen! Mer sånt! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är vad vi är bra på! Lite för bra kan plånboken tycka ibland...

    SvaraRadera