söndag 9 maj 2010

Brunch, mat, fika, snacks, godis

Det blev verkligen en fullspäckad dag igår. Och mycket handlade om mat. Dagens första mål var brunchen på Strand som är erkänd för att vara bra. Och ryktet stämmer, det var en otroligt fin brunch med massor av fat med kallt, varmt och desserter. Jag och min kusin satt vid ett fönsterbord och blickade ut över molniga och regntunga Nybrokajen. Och åt, och åt, och åt. Och pratade; om livet, kärleken och jobb. Det var en bra start på en lördag.

Med presenter bestående av blommor och öl åkte jag till Uppsala för att fira Monika och Linus som har fyllt år. Lovisa, fyra år, ville genast att vi skulle leka. Jag fördröjde det hela med att betona att först ville jag äta lite, sedan fika lite, sedan prata och umgås lite. Men sedan fanns det inga fler ursäkter. Vi lekte ett tag innan jag längtade tillbaka till de vuxnas sällskap. Då blev Lovisa riktigt arg, skällde på mig och undrade varför jag bara ville gå ner hela tiden. Men minnet är kort, som tur är.

Tillbaka till Stockholm och Solna där Sofia och jag skulle ha en myskväll med film, prat och gott. I hällregn gick vi och hyrde film, köpte nachos och dipper och godis och chips. Vi såg Julie & Julia, en film om en tjej i 30-årsåldern som startar ett projekt med att laga alla rätter i en gedigen kokbok och samtidigt blogga om det. Precis i min stil hör ni ju! Man kanske ska göra något liknande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar